Sztuczna inteligencja w służbie ecommerce – generowanie opisów (poznasz wygenerowany akapit?)

Ostatnimi czasy głośno zrobiło się o GPT-3 – Sztucznej inteligencji do przetwarzania i generowania danych tekstowych. Nie zanudzając szczegółami technicznym, GPT-3 uczyło się na ogromnej ilości tekstu z internetu, tak że teraz jest w stanie zrozumieć ludzki język, a co więcej jest w stanie pisać po ludzku. Jesteś ciekawy efektów? Spróbuj znaleźć w tym artykule akapit napisany przez sztuczną inteligencję 😀

Pracując nad nowym projektem dla ecommerce – Cataloger – szybkie wprowadzanie produktów do sklepu internetowego – zauważyłem pewną niewypełnioną niszę, którą można zoptymalizować. Pisanie opisów produktowych. Niektóre sklepy mają po tysiące produktów, a większość z nich posiada opisy składające się z suchych faktów “Wysokość wanny – 60cm, szerokość – 80 cm bla bla bla…”. Możesz zadać pytanie co w tym złego, czy ktoś w ogóle czyta opisy produktów? Tak się składa, że czyta to google. Google promuje produkty posiadające unikalne opisy, w ten sposób określa, że dany sklep internetowy jest wyższej jakości, a dzięki temu warto w nim kupować. Dobre SEO może znacząco zwiększyć sprzedaż.

Generowanie opisów – Jak wykorzystać Sztuczną Inteligencję w ecommerce?

Aby wykorzystać sztuczną inteligencję w ecommerce, trzeba wygenerować opis produktu. Nie jest to zadanie zbyt trudne, jeżeli mamy zrozumienie odpowiednich kluczowych słów, które mogłyby wygenerować wartościowa treść. Z drugiej strony, nie możemy zapomnieć o wygenerowaniu tekstu, który będzie odpowiedni do kontekstu i nie będzie nieprawdziwy.

W Catalogerze po zauważeniu niszy zaczęliśmy właśnie budować narzędzie wykorzystujące GPT-3 do masowego generowania opisów. Na podstawie pliku CSV z danymi produktów, odpowiednio łączymy poszczególne cechy produktów z przykładowymi opisami. Odpowiednie wymienienie w komendzie nazw poszczególnych cech, pomaga sztucznej inteligencji połączyć fakty z przykładowych opisów oraz ich cech, a dzięki temu generuje lepsze opisy. Pokażę przykładowy opis wygenerowany w Cataloger – opisy wygenerowane:

Dla wanny wolnostojącej Kerra Vera został wygenerowany opis:

Wanna wolnostojąca Kerra Vera o długości 170 cm i szerokości 78 cm wykonana została z trwałego materiału kompozytowego Kerra Plus+ o wysokim połysku. Całkowita pojemność wanny wynosi 290 litrów i została wyposażona w odpływ boczny. Powierzchnia wanny została wykończona antypoślizgową powłoką.

Jak widać wprowadziłem bardzo podstawowe dane, skąd wzięła się reszta? Z internetu. Jak wspomniałem GPT-3 działa na podstawie danych dostępnych w internecie dlatego zdecydowana większość “wymyślonych” danych będzie zgodna z rzeczywistością. Nawet wśród przykładów od Open AI jest opcja “Q&A” gdzie zadajemy pytania, a sztuczna inteligencja odpowiada – zgodnie z faktami. Dla zainteresowanych – są też opcje takie jak “Chat”, “podsumowanie tekstu” i wyciąganie nie ustrukturyzowanych danych.

Jeśli jesteś zainteresowany przetestowaniem naszego narzędzia do generowania opisów lub szybkiego wprowadzania produktów, wpisz się na listę oczekujących, odezwiemy się wkrótce 😉

Jak używać GPT-3?

Sztuczna inteligencja może wydawać się trudnym zagadnieniem – i rzeczywiście taka jest! Ale czy to powstrzymuje innych od używania AI w swoich projektach? W żadnym wypadku! Istnieje wiele gotowych narzędzi, a nawet API (takich jak GPT-3 od OpenAI), które zrobiły ciężką robotę za nas. Tylko z tych API, których potrzebowałem do moich projektów mogę wymienić: Typless oraz AWS Textract do wyciągania danych z dokumentów, Google Cloud Vision AI dla rozpoznawania obiektów na zdjęciach, oraz GPT-3 do generowania i procesowania tekstów.

Z GPT-3 może korzystać każda osoba, nawet Ci nietechniczni. OpenAI udostępniło do korzystania z ich AI tzw. Playground, w którym możemy odpytywać Sztuczną inteligencję o co chcemy. Poniżej przedstawiam przykład zapytania:

Na powyższym przykładzie, to co jest pisane pogrubionym tekstem, to moje zapytanie oraz przykłady. Tekst niepogrubiony to wynik, nieźle co? Po prawej stronie są wszystkie dostępne kontrolki. Wśród najważniejszych jest Temperature – odpowiadające za losowość wyników, w skrócie, im wyższe tym bardziej unikalny tekst, ale też większa możliwość napisania przez AI jakichś głupot (raz w opisie wanny znalazłem “słuchawkę do nasłuchiwania”). Oprócz tego możemy sterować długością generowanego tekstu, powtarzalnością fraz itp.

Nie wydaje się to skomplikowane co? 😉

Podsumowanie

Sztuczna inteligencja jest na bardzo dobrej drodze do pisania świetnych tekstów, wystarczy jedynie użyć dobrych słów kluczowych – jak to było napisane w akapicie napisanym przez AI 🙂 Tak, pierwszy akapit sekcji “Generowanie opisów – Jak wykorzystać Sztuczną Inteligencję w ecommerce?” był napisany w pełni przez AI. Myślę że dałoby się to ogarnąć jeszcze lepiej, szczególnie pierwsze zdanie wskazuje na użycie Sztucznej inteligencji bo lekko odbiega od tematu, ale według mnie, całkiem nieźle sobie poradziło GPT-3. Udało Ci się znaleźć ten akapit?

Dołącz do wydajnych programistów

Dołącz do newslettera i dowiedz się jak stać się wydajnym programistą. Mięsa nie ma, ale sztuczki i narzędzia NoCode oraz LowCode do zastosowania w twoich projektach na pewno się znajdą.

Zapisz sie do newsletteraZbuduj swój startup

Dołącz do newslettera w którym co tydzień otrzymasz informacje o narzędziach NoCode oraz ich wykorzystaniu w tworzeniu oprogramowania. Mięsa nie ma, ale coś ciekawego znajdziesz.

Zapisz się na listę Generuj opisy szybko jak nigdy z Catalogerem

Otrzymuj informacje o rozwoju Cataloger'a i otrzymaj wczesny dostęp do naszego Generatora opisów!